zoek op kenteken

kenteken onbekend?
selecteer uw merk,
model en type.
 
  • Loading...
 
Model
Uitvoering
Van
Tot
  • Loading...
 
Type
Motorcode
Van
Tot
  • Loading...

zoek artikelcode

Vertrouwd shoppen:

Veilig betalen met:

iDeal PayPal
Afterpay Mastercard
Ogone Visa
   

Deel deze pagina:

Like ons op Facebook!

Winkelwagen

Items: 0
Totaal: € 0,00

› Uw winkelwagen

Gasklephuis bestellen

Toets uw kenteken in om direct het gasklephuis voor uw auto te vinden:

Zoek direct het onderdeel voor uw auto

Vult u hiernaast uw kenteken in en vind direct uw passende onderdelen.

Geef hier uw kenteken op:

Gasklephuis

In brandstof injectie motoren is het gasklephuis onderdeel van de lucht inlaatsysteem dat regelt de hoeveelheid lucht die stroomt in de motor, de reactie op het motormanagement is de stand van het pedaal het belangrijkste. Het gasklephuis zit meestal tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk, en het is meestal aangesloten op, of in de buurt, de luchtmassameter.
Het grootste onderdeel binnen het gasklephuis is de feitelijke klep, dit is een vlinderklep die de luchtstroom regelt.

Elektronisch gaspedaal

Op veel auto's, wordt de stand van het pedaal bepaald door een gaskabel. In auto's met elektronisch gaspedaal (ook bekent als "drive-by-wire"), regelt een elektrische motor de stand van de gasklep, door een sensor die de pedaal positie naar de Motor controle-eenheid (ECU)stuurt. De ECU bepaalt de gasklep opening op basis van gaspedaal en bijdragen van andere motor sensoren.

Gaspedaal positie sensor

Wanneer de bestuurder op het gaspedaal drukt, wordt de gasklep geopend waardoor er meer lucht in het inlaatspruitstuk stroomt. Vaak meet een luchtmassameter deze wijziging en communiceert met de ECU. De ECU verhoogt de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten op basis van de gaspedaal positie sensor (TPS). Deze is aangesloten op de schacht van de gasklep en voorziet de ECU van informatie.

Gasklep evolutie

Veel auto's hebben een enkel gasklephuis. Anderen gebruiken er meer dan één, zo kan de reactie van het toerental verbeterd worden.

Een gasklephuis is enigszins vergelijkbaar met een carburateur in een niet-ingespoten motor. Door de functionaliteit van het gasklephuis en brandstof injectoren tot één te combineren krijg je een zeer efficiënte wijze van bouwen zonder hele grote veranderingen aan de motor te krijgen. Opel deed dit in de jaren ’80 met de 8V motoren uit die tijd.